31. maj 2012

Pinse og pre-camping


I sidste uge mødtes vi først med skoleledelsen på Ådalskolen for at præsentere vores resultater. De var positive stemt og synes vi havde lavet et fint stykke arbejde. Om eftermiddagen mødtes vi så med vores vejleder og han heldigvis ikke havde så meget kritik, så det var lækkert. Mandag aften var jeg en tur i gruppen med Marie, hvilket gav lidt luft fra opgaven og lidt ny energi. Efter mødet hyggede Marie og jeg hos hende...men midt i al hyggen faldt hendes hængestol ned, som jeg sad i! Så jeg landede lige ned på det øverste af mine balder, med et ordentlig bump...og samtidig fik jeg pinden, stolen hang i, lige ned i hovedet! Så der sad jeg, godt øm i hoved og røv...og med en kraftig deja vu til min riddeulykke for halvandet år siden, der gjorde mig halt i en månedstid! Det føltes heldigvis ikke som om det var halebenet, men bare et ordentlig tryk-16....som her 9 dage senere stadig er ømt, men brugbart ;)

Tirsdag, onsdag og torsdag brugte Louise og jeg på at finpudse vores opgave, inden vi torsdag eftermiddag stolt kunne aflevere den på kontoret. Puha, sikke en lettelse at blive færdig med den og så bare slappe af. Afleveringen blev fejret med øl, koldskål, is og romkugler på altanen :) Da Louise var taget hjem stod den på rengøring. Det var bare herligt at komme til bunds og få lejligheden gjort sommerklar. Om aftenen var jeg til møde på arbejde, så der fik jeg også lige købt lidt sko og tøj til mutters fødselsdagsfest i juni.
Fredag sov jeg længe og så mødtes Louise og jeg til morgenmad inden vi sendte opgaven ud til alle der havde hjulpet os. Så smed vi os en time på plænen, inden vi mødtes med Gunilla, for at fejre at vi nu alle er færdige med vores bacheloropgaver. Vi fik os en is nede i byen og gik så ellers og shoppede lidt. Bagefter cyklede jeg til Hjerting for at hente linser, puhada det var en svedig fornøjelse! Om aftenen var jeg fuldstændig rastløs. Nu havde jeg brugt de sidste to måneder på opgaven, så lige pludselig havde jeg ikke noget at lave...mærkeligt. Men så løb jeg mig en tur inden jeg gik til køjs.
Lørdag var jeg på arbejde hele dagen og bagefter cyklede jeg om til Louise, hvor Marie også var kommet på besøg. Vi skulle se Melodi Grand Prix sammen og hygge med laksemadder og frugtsalat. Showet var rigtig godt, men desværre blev danske Soluna 3. sidst :( Vi var ellers enige om, at det var en rigtig god sang, men det var resten af Europa vist ikke enige i...så tillykke til Sverige, der løb med en suveræn sejr!
Søndag kom Marie til morgenmad, inden vi sadlede op og begav os på pinse-pre-camping. Vi skal nemlig på cykelferie sammen i juli, så vi tænkte vi lige ville varme op med et par dage til Vrøgum. Vejret var super flot, så vi nød turen og det smukke landskab. Vi gjorde holdt i Marbæk, hvor vi nød en overdimensioneret romkugle :oP Da vi kom til Kjelst mødte vi Far, som var cyklet os i møde. Da vi var kommet hjem til Vrøgum blev teltet stillet op i haven og så stod eftermiddagen ellers på afslapning. Bjarne og Inge (Farmors naboer) var kommer på besøg, som om aftenen var der grill-hygge på altanen med lækkert mad og godt selskab. 
Mandag var vi inviteret til fødselsdag hos Nanna, så vi kom i det fine tøj og tog til brunch. Vi havde bare en rigtig hyggelig dag og Nanna nød de mange gæster. Hun fik blandt andet en cykel i gave, som hun var meget betaget af og næsten havde lært at cykle på inden vi tog hjem. Om eftermiddagen var vi også lige ude at flyve lidt med drage, da jeg har erhvervet mig en ny, da den gamle stod af for et par uger siden. Da klokken blev 18 begav Marie og jeg os retur mod Vrøgum. Vi var lige et smut forbi Blåbjerg, hvilket var ved at tage livet af Marie...hendes cykelform skal vist lige pudses af inden vi drager på sommerferie ;) På toppen af Blåbjerg nød vi en bolle inden vi cyklede videre. Næste stop var Brikby, hvor vi lige skulle ind og kigge på den fine militære øvelsesby. Der var godt nok en masse skilte og bommer, der indikerede at vi formentlig ikke måtte gå ind på området...meeen vi kunne ikke se nogle soldater, så vi listede ind. Efter en lille tur rundt i Brikby cyklede vi hjem og nød lidt koldskål og te inden vi kravlede i teltet.
Tirsdag fik vi pakket al vores bagage sammen, fik morgenmad og takkede Fatter for "husly", inden vi cyklede retur mod Esbjerg. I Oksbøl gjorde vi holdt ved kirkegården og lagde en buket til Rebecca og Pia. Vi havde medvind det meste af vejen hjem, så det gik så fint og fløjsig. Da jeg kom hjem var jeg lige en tur i bad og så stod den ellers på arbejde. I går onsdag slappede jeg af, fik ordnet lidt praktiske ting og løb en tur inden jeg skulle i Ventilen. Den stod på grill-hygge, hvilket var rigtig hyggelig, selvom det var en smule overskyet og gråt i vejret. I dag er jeg så ved at pakke min weekendtaske, da jeg i eftermiddag tager til Svendborg for at besøge Janni. Jeg har ikke set hende siden efteråret 2010, så jeg glæder mig bare super meget til at tilbringe en forlænget weekend i hendes dejlige selskab :)