1. august 2012

Sommerferie


Efter at have forsvaret min bacheloropgave i juni gik jeg på sommerferie....og jeg har stadig en måned endnu! Det er lidt vildt med knap 3 måneders skoleferie, selvom det bestemt er tiltrængt ;) Jeg har dog ikke siddet hjemme og slappet af, men i stedet tilbragt en masse tid i Bilka, da jeg ikke får SU i juli og august.
Den smule tid jeg ikke har været i Bilka er blevet brugt på dimission, børnepasning, dildoparty, en tur i Blåvand Mini Zoo med Line, Ventil-vagter og møder, rengøring og biostatistik (da jeg skal være instruktor for 5. semester til september). Og så var der jo mutters 60 års fødseldag i juni...sikken en fest. Det var bare en rigtig god aften, med lækker mad, lækre gæster og SKØN musik :) Det var lige den fest mor havde ønsket sig og jeg tror allerede hun ser frem til næste runde fødselsdag ;)

Jeg har dog også haft 2½ uges ferie, hvor jeg rigtig kom ned i gear. De første dage blev tilbragt i selskab med dejlige Nanna, der kom på besøg i tre dage. Vi var en tur i Dyrehaven, ved søen og fodre ænder og i svømmehallen. Vi havde nogle dejlige dage....og pigebarnet kan sørme sige "muster", helt uden at jeg har øvet med hende...jeg er så stolt!
Da Nanna var taget hjem igen gjorde jeg klar til sommerens helt store event: Cykel-camping-ferie med Marie :) Vi sadlede op og cyklede fra Esbjerg den 19. juli og begav os via Sønderjylland, Als, Ærø og Langeland til Lolland, hvor vi fra den 25.-28. juli skulle deltage i Buddhistisk Sommerlejr. Vi havde nogle skønne dage på cyklen, med vind i ryggen, sol i øjnene og højt humør. Vi havde besluttet os for at det skulle være en rigtig kultur-tur, så vi var forbi Ribe Domkirke, Kammerslusen, Højer Mølle, Schakenborg Slot, Frøslevlejren, "1864" - Dybbøl Museum og Kongeskibet der havde lagt til i Sønderborg. På Ærø havde vi en cykelfri dag, så der slappede vi af med bøger og tærte, inden vi dagen efter tog resten af turen til 

Søllested på Lolland. På lejren mødte vi en masse dejlige mennesker og havde masser af tid til afslapning og meditation. Så nu har jeg fået lidt ny energi og er kommet godt igang med mine glidefald igen, efter to måneders pause (pga BA og arbejde). Mens vi var på lejren kunne jeg også fejre endnu en dejlig fødselsdag, så nu er jeg sørme 28 år ung :)
Nu er jeg så atter tilbage i den 7. Himmel og resten af ferien skal tilbringes i Bilka (som har fødselsdag i hele august!) og med lidt afslapning og biostatistik. Og så skal jeg også lige et smut til København, for at mødes med Sture, som jeg boede hos i Californien for 4 år siden :) Og så skal jeg vist også en tur ud forbi farmand der jo fylder 65 den 12...jo jo, august skal nok blive endnu en dejlig måned.