31. januar 2013

Godt fra start!

Så blev januar skudt i gang og her på månedens sidste dag er det vist tid til et lille indlæg. Jeg er jo blevet opfordret til at stille op til studienævnet, da de mangler studerende, så det har jeg sagt ja til. Første møde var her i januar og det blev så efterfulgt af en omgang spisning. Det var spændende at være med bag kulisserne i forhold til uddannelsen, så det skal nok blive interessant at være involveret i det. Og som ikke det er nok, så er jeg også blevet inviteret til at deltage i et ankenævn, så nu må jeg se hvad det er for noget :)

Ellers har januar været en måned i eksamens tegn, hvor jeg har været til skriftlig eksamen i biostatistik og afleveret en essay om aktiv dødshjælp. Den skriftlige eksamen i biostatistik gik rigtig fint, så der skulle ikke gerne være nogen problemer der...nu er det også 3. gang jeg har det fag, plus jeg har været instruktor, så det burde da hænge fast efterhånden. Efter eksamen tog Louise og jeg en tur i svømmestadion for at slappe af og derefter stod den på sushi og endelig hjemlig hygge med en film på sofaen. Det kunne vist godt gå hen at blive en tradition efter eksamen ;) I etik skulle vi skrive en essay om et valgfrit emne, hvor jeg så valgte aktiv dødshjælp, da jeg synes det er et interessant etisk dilemma, hvor jeg både kan se for og imod. Jeg (og mange af de andre studernede) var en del i tvivl om hvad læreren forventede, så nu er jeg spændt på hvordan den kommer retur. Midt i eksamenslæsningen blev der også lige tid til en biotur med mutter, da jeg havde givet hende et gavekort i Morsdags gave, sidste år! Så vi var inde og se "Jagten" en velspillet, flot og meget foruroligende film. Den kan varmt anbefales, da den meget fint viser hvordan en enkelt løgn kan ødelægge et menneskes liv. 

Om aftenen hvor jeg havde afleveret min essay fik jeg besøg af Louise, Camilla og Marie, da vi havde generalforsamling i vores spilleklub, Ludo :) Vi har besluttet at lave en spilleaften en gang i måneden, hvor vi besøger hinanden og hygger med brætspil. Så hos mig stod den på en omgang "Danmarksspillet" og "Hvem ved hvad". Det var bare super hyggeligt, og endnu mere hyggeligt at Louise og Camilla også lige blev til en overnatning. Næste formiddag da vi stod op nåede vi ikke meget andet end morgenmad, inden det ringede på døren og jeg fik besøg af Tina. Hun var et smut hjemme på ferie, fra København, så hun have lige lagt vejen forbi. Vi havde en rigtig hyggelig eftermiddag, hvor vi lige fik samlet op på løst og fast siden sidst. 
Ud over eksamen og lidt social hygge har måneden ellers bare stået på arbejde, da jeg har tilbragt 3 weekender i Bilka. Jeg har taget lidt ekstravagter, så jeg kan få sparet op. I julen fik jeg nemlig et helt fantastisk tilbud...en rundrejse i 5 uger med Lama Ole og hele teamet i Sydamerika! Jeg troede ikke det ville kunne lade sig gøre pga. økonomi og skole. Men det går netop op med min skole, da det er uge 16-20 og jeg har sidste eksamen i uge 15 og så først eksamen igen i uge 24, så det burde kunne lade sig gøre at nå hjem og bestå de to eksamener (det må blive de to eksamener, hvor 2 er en fin karakter ;o) ). I forhold til økonomien vil det koste ca. 40.000,- og jeg kan umiddelbart selv spare 30-35.000 op, og resten er min kære far villig til at låne mig. Så i starten af januar var jeg lige forbi chefens kontor og bede om 5 ugers ferie...og det fik jeg sørme! Så det er jo helt vild det kan lade sig gøre, lige at stikke 5 uger til Sydamerika, så hvorfor ikke bare sige JA TAK og komme afsted? Jeg har i hvert fald sagt tak for tilbuddet og arbejder og sparer nu alt hvad jeg kan, inden jeg tager afsted medio april :o) Så det var et nytårsfortsæt der er i hus der, nemlig at jeg gerne ville ud af rejse i 2013, og at det så bliver med en buddhistisk gruppe er jo bare endnu mere fantastisk. For at blive klar til det første kursus (Phowa) i Peru i april, skal jeg lige nå 100.000 mantraer, så dem bruger jeg lige en halv time på hver dag, hvor jeg kan tage 1500, så det skulle jeg gerne nå. Ud over de 100.000 mantraer er jeg kommet godt fra start med mine glidefald, og får lavet 160 næsten hver eneste måned. Glidefald, og en ordentlig omgang grøntsager har også medført at jeg har tabt 4 kg i januar! Det er bare super dejligt at komme af med lidt af den ekstra vægt der har hængt ved alt for længe. Jeg skulle gerne af med et par kg mere, så inden jeg får set mig om, så er også det nytårsfortsæt i hus...jo jeg er sandelig kommet godt fra start her i 2013 :o)
I mandags købte jeg et nyt lækkert digitalkamera, da det gamle var ved at være gevaldig slidt og kvaliteten var ikke længere tip-top efter 17.000 billeder på 4½ år! Så jeg tog en tur i Photocare med de penge jeg havde fået af mor og far i julegave og kom hjem med et nyt kamera. Det er jo vigtigt en gang i mellem at få en ny vinkel på tingene og skifte linsen ud, så man kan se verden som den virkelig er ;o) Nu skal jeg i hvert fald skyde billeder af ALT jeg møder på min vej den kommende tid, så jeg har helt styr på apparaturet til jeg skal afsted i april. Billederne til dette indlæg er taget med mit nye kamera, hvor jeg lige skulle prøve et par nye effekter...det brune billede siger vist "Velkommen hos Mormor" ;o)