9. februar 2013

Ngøndro Cirkus i Hammer Bakker

Sidste weekend var jeg et smut i Aalborg til Ngøndro Cirkus. Ngørndro Cirkus er en hel weekend med buddhistisk meditation, hvor alle arbejder med hver deres engen praksis.
Weekenden blev skudt  i gang, da Tina og jeg tog toget til Aalborg torsdag aften. Det var en del billigere at rejse torsdag, og så kunne vi jo hjælpe til med forberedelserne fredag, inden cirkusset blev skudt i gang. Vi havde fået lov at få logi hos Thomas i Aalborg, så han hentede os på banegården. Fredag tog Thomas på arbejde og Tina og jeg hyggede og snakkede formiddagen væk, inden vi tog bussen ind til centrum. Vi skulle handle lidt ting til os selv og Thomas, og så nød vi en omgang frokost, inden vi samlet tog ned i Aalborg Gruppens lokaler og fik pakket alt det der skulle med på weekendturen.
Fredag eftermiddag kørte vi så til Hammer Bakker, hvor en håndfuld af Aalborg folkene tog i mod os. Eftermiddagen og aftenen gik med hygge og snak på kryds og tværs. Lørdag blev cirkusset så for alvor skudt i gang og de 30 mennesker der var samlet i spejderhytten sad på skift i gompaen og mediterede. Ind i mellem blev der serveret lækker mad og der var mulighed for at snakke med nogle af alle de andre dejlige deltagere. Jeg fik snakket en del med Iris fra Aalborg og Karen fra Aarhus, da de også skal med til Sydamerika. Så jeg fik lige lidt fif angående billetten derover (som jeg nu har købt) og andet praktisk. Jeg fik også en god snak med Thomas fra Taulov, som inviterede mig med til et kursus i Tyskland i påsken, så det vil jeg da bestemt overveje :) Ellers fik jeg lavet en masse glidefald, endda helt uden at blive øm i kroppen, så noget tyder på at glideformen er ved at være i top :) Derudover fik jeg lavet en del Grænseløst Lys, som jeg skal "nå" inden jeg tager afsted i april.
Om aftenen var der fællesspisning, som blev toppet op med en omgang underholdning. Aalborg gruppen havde planlagt en omgang Jeopardy, buddhist-version. Det var bare super sjovt og ganske lærerigt for en begynder som mig. Efter Jeopardy (hvor mit hold desværre kun kom på en 3. plads) var der auktion, til fordel for en mindre ombygning i Aalborg Gruppens lokaler. Der blev budt og overbudt på flotte billeder og statuer. Det var vældigt underholdende, især da Helle fra Holbæk bød 200,- på et billede og hendes mand, Søren, ikke helt var enig. "Jeg har mine egne penge!", udbrød Helle, hvilket fik det meste af forsamlingen til at bryde ud i latter. Det skal også lige tilføjes at Søren faktisk valgte at byde 1200,- på en statue lidt senere, hvilket bestemt heller ikke faldt i god jord hos Helle....der var dog en der bød over, så mon ikke husfreden stadig er intakt i Holbæk ;) Efter auktionen var der fri leg, hvilket blandt andet inkluderede en omgang guitarspil og sang...rigtig hyttetursstil. En gang over midnat blev det sengetid og vi fandt på plads i vores 8-personers værelser, med køjesenge...jeg ELSKER hytteture ;)
Søndag var der atter tid til lidt praksis inden den stod på afslutning og oprydning, inden turen atter gik mod Vestjylland. Jeg fik fornøjelsen af at få et lift af Thomas, da han alligevel skulle på disse kanter mandag. Mandag aften besøgte han også vores gruppe og holdt et rigtig fint introoplæg, da vi havde 4 nye gæster :)